“A részvételi ifjúságkutatás módszerei” című, Horváth Kata és Oblath Márton által szerkesztett kötetben található harmadik csoportos részvételi eljárásról szól következő bejegyzésünk. A közösségi játéktervezésnek mint részvételi társadalomkutatási módszernek a fókuszában a szabályalkotás folyamata áll. A résztvevők a közösségi játéképítés technikáinak segítségével azon gondolkodnak, azt próbálják kitalálni, arról egyeztetnek, hogy melyek azok az optimális szabályok, amelyek a játékukat működtetik. Vagyis azt fogalmazzák meg, hogy melyek azok a feltételek, amelyek között interakciók folytathatóak, kihívások teljesíthetőek. A társadalomtudományos kérdésfeltevés, amit a közösségi játéképítés módszerével hatékonyan vizsgálni lehet: melyek azok a feltételek, amelyek egy-egy közösségnek kellenek ahhoz, hogy működni tudjon.