A pécsi Ghandi Gimnáziumban a tudásfejlesztés mellett a másik probléma a fiatalok szocializációja volt. Voltak, akik nagyon erős cigány identitással rendelkeztek, de a többségüknek nem volt kapcsolata saját kulturális gyökereivel. Gondot jelentett az eltérő családi, közösségi háttér, a motiváció fenntartása éveken keresztül. Mivel a gimnázium saját bentlakásos kollégiummal is rendelkezik, életszerű volt olyan közösségszervező programot létrehozni, amely átlendíti a fiatalokat ezeken az akadályokon. 2003-ban indult el az Arany János Kollégiumi Program a Ghandi Gimnáziumban, amelynek célja a hátrányos helyzetű tanulók anyagi és kulturális támogatása volt. A programban azok a bentlakásos tanulók vehettek részt, akik igazolni tudták hátrányos helyzetüket, illetve rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesültek. A jelenleg a programban lévők kb. 80%-a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményt kap, a többiek halmozottan hátrányos helyzetűek.