A szociodrámáról szólt előző bejegyzésünk, ezt szeretnénk folytatni az alábbiakban, továbbra is “A részvételi ifjúságkutatás módszerei” című, Horváth Kata és Oblath Márton által szerkesztett kötetből idézve. Az szociodráma alkalmazási területe széles körű, de alapvetően két fő típusba sorolhatók:
(1) A játszó csoport (bármilyen közös feladatra vagy közös időtöltésre szerveződött csoport, mint pl. egy osztályközösség, együtt dolgozó kollegák) működésének vizsgálata. Vagyis annak kutatása, hogy melyek azok a rejtett szerepkonfliktusok, kapcsolódási deficitek, strukturális problémák, amelyek a csoport működésének anomáliát, rendszeresen újratermelődő konfliktusait okozzák, és miképp lehet átalakítani ezeket.
(2) Egy a csoporttagokat érintő vagy érdeklő társadalmi kérdés vizsgálata, esetleg a résztvevők társadalmi, szociális helyzetének feltérképezése.